lördag 23 januari 2010

Att jag inte kan komma ihåg

Jag hatar att bli sjuk, men jag lyckas glömma det varje gång. Det känns ibland som att jag vill bli sjuk så man kan ligga hemma och ta det lugnt ett tag, men jag glömmer hela tiden att jag hatar det.

Att tvingas ligga i sängen för att man inte orkar göra någonting är inte ett plus. Jag kommer genast på en miljon saker jag hellre vill göra än att ligga och vila. Jag vill till och med diska och städa, någonting som jag annars alltid vill undvika till varje pris. Jag älskar att ha det städat, men har oftast ingen lust alls att faktiskt få detta gjort.

Idag mår jag dock äntligen bättre och har till och med varit ute på en promenad, så nu när min hjärna har fått lite härligt syre så ska jag faktiskt städa lite o_O Jag vet att detta är en udda aktivitet för mig, men har fått för mig att jag en gång för alla ska få lite enhetlighet och ordning omkring mig.

Wish me luck, I'm going in!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig precis, kära kusin! Medan man är frisk så kan man inte ens föreställa sig hur det är att vara sjuk - underligt hur bra hjärnan är på att förtränga jobbiga grejer egentligen - och börjar tro att man om man är sjuk kan "koppla av"... Yeah right! Jag blev sjuk efter min resa till Vologda, och jag har fortfarande världens hemskaste hosta (låter som jag har TBC eller nåt - no fun), så jag kan verkligen relatera till detta inlägg.

    Tack för gratulationen på min blogg, förresten! Så när ska du skicka din ansökan till det där företaget utanför San Francisco så att jag kan börja leta efter en lägenhet med TVÅ sovrum??

    Hehe...

    SvaraRadera
  2. Haha, jag hade gärna velat känna mig i närheten av bra nog för att söka till det, men allt har sin tid, och konstigt nog har vi kommit till samma insikt. Struktur är något som måste in i mitt liv, och kanske en gnutta diciplin...

    Jag säger inte att jag tänker växa upp och bli mogen (mognare) men jag har en mer realistisk plan för mitt liv det närmaste.

    Man kanske till och med vågar hoppas lite nu...

    SvaraRadera