måndag 18 januari 2010

Utstrålning

Jag fick för några dagar sedan ett litet utbrott. Anledningen var en kommentar som inte var menad som en förolämpning alls, men som på något vis satte sina spår.

Jag blev refererad som "flickan". Jag antar att det störde mig eftersom jag är 26 år gammal och ser mig själv inte som vare sig liten eller "flickig" så då börjar man undra. Under den märkbara sekund mannen i fråga letade efter rätt ord att kalla mig måste någonting i mig gett honom bilden "flicka" som rätt ord.
Det jag drar som slutsats är att jag inte på något sätt utstrålar hot, kvinnlighet eller stolthet i min roll som receptionist. En väktaruniform på en man är per automatik "väktaren" men på en kvinna verkar det vara något annat.

Jag har blivit misstagen för korkad, liten och till och med svag. Inget av detta stämmer med bilden jag har av mig själv, så frågan blir ju vad ser folk egentligen? Är min utstrålning felkalibrerad?

Jag kan i alla fall säga en sak med säkerhet, jag vet vem jag är och jag är inte någon liten flicka längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar