torsdag 26 april 2012

Dare to fail!

Det finns många saker jag har reflekterat över det senaste. Och en sak, som man har hört hela sitt liv, har äntligen fått riktig mening. Att följa sitt hjärta. Jag ville länge vara alla till lags, passa in och vara pålitlig, generös och alltid göra rätt.
Vad jag har insett är att jag nästan aldrig har gjort rätt. I alla fall inte helt och hållet. Jag har lärt mig vansinnigt många saker på att göra fel och misstag och det är jag stolt över! Jag är inte rädd för att göra fel, det är så jag lär mig saker som jag aldrig kommer glömma.
Om jag hade varit rädd för att göra fel så hade jag aldrig sytt någonting som varit unikt, nu gör jag det hela tiden.

Min poäng är att mina föräldrar gav mig den bästa uppfostran möjlig, de gav mig möjligheter och uppmuntran att kunna göra fel. Då kan jag ju inte bli feg nu... så nu skall jag göra mitt bästa att ta alla chanser jag får, lyckas jag så är det fantastiskt, och misslyckas jag så lär jag mig någonting nytt och det älskar jag. Så jag har ingenting att förlora på att göra det jag vill, hur som helst så kommer jag på så vis alltid att ta mig framåt. Och det kommer alltid göra mig lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar