söndag 22 januari 2012

Smaklöst

Efter att ha spenderat snart en vecka utan luktsinne, och därför utan smaksinne, så har jag åter igen kommit fram till hur mycket man tar för givet i vardagen. Luktsinnet ger verkligen nyanser till allt. Som en måltid, så mycket som finns utöver baserna sött, salt och så vidare. Och att inte kunna unna sig någonting gott som tröst, för att man inte känner smaken av det, har gett en positiv verkan också. Jag har gått ner i vikt. Utan mina dagliga promenader eller ens att röra sig hemma, genom att bara äta när jag måste och inte så mycket för det är ju inte ens gott... har visst vissa belöningar i alla fall :)

En annan sak som slog mig var att jag har haft en massa tid att tänka och tänkt mindre än jag brukar. Att ligga i soffan sjuk och inte riktigt kunna göra någonting gjorde att jag släppte i princip allt. Och nu när min hjärna kommit igång igen så har jag inte bråttom att komma ikapp, det är faktiskt lite som att flera lösningar kom till mig när jag inte ens funderade på att leta efter dem.

Så om du funderar på någonting, kan den bästa lösningen vara att göra någonting helt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar