lördag 28 januari 2012

Starbucks och den röda halsduken

När jag och min kära kusin the mad woman träffades innan jul så berättade hon att hon saknade en god chai latte i Göteborg, vi kom fram till att det borde öppnas ett starbucks här och denna veckan gjordes just detta. Så under strikta "order" från min kusin gick jag dit, stod i den nedan 20 meter långa kön...




Men till slut i sällskap med den trevliga Anneli så kom vi fram och fick beställa, och jag kan efteråt helt klart rekommendera en chai latte från Starbucks som nu finns på centralen i Göteborg.


Men så nu till den röda halsduken som jag hittade när jag gick omkring i nordstan och dödade lite tid. Det var en rea och det var kallt ute... det känns lite som ödet sånt ibland. Men jag hittade en jättemysig, röd halsduk som nästan kallade på mig. När jag sedan hade på mig den på väg hem så kände jag mig lite starkare, eller kanske stoltare än vanligt så jag kom fram till att denna halsduk skall få vara en symbol för hur jag tänker starta detta år och avsluta det (eftersom det förmodligen är kallt nog för halsduk i båda ändarna av 2012).
Så jag förklarar 2012 för "the year of the red scarf"!

3 kommentarer:

  1. Bra att du följde din kusins (alltså mina) "order"! Kul att se ditt namn för en gångs skull på Starbucksmuggen :) Snygg röd scarf också - det blir bra att låta hela året inspireras av en tuff och modig färg. (Kanske inte in kommunismens anda men du fattar vad jag menar...) Den "galna kvinnan" ger två tummar upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Namnet på muggen tycker jag är en nice touch de har faktiskt :) och halsduken är en boost. Detta är ett av de få år som det faktiskt känns som en ny början på riktigt och sånt skall ju markeras på något sätt :D

      Radera
  2. Din halsduk var jättefin och vad kul att du nämnde mig i detta inlägg..känner mig hedrad. :)

    Gör gärna om detta någon gång, tar en kopp med dig, oavsett om det är chai eller kaffe, det var väldigt trevligt. Kram!

    SvaraRadera